FAQ
Produkter
Ja.
Vi importerar våra produkter direkt från varumärken eller kreditimportörer. Vi ser till att inköpskedjan är så transparent och kort som möjligt, så vi kan säkerställa att du alltid får säkra och fräscha produkter.
Alla produkter som säljs på EU är cruelty-free.
EU:s kosmetikaförordning, som gäller sedan 2013, är redan den mest avancerade lagstiftningen när det gäller att fasa ut djurförsök, eftersom den förbjuder utsläppande på marknaden av kosmetiska produkter som har testats på djur för att uppfylla förordningens krav.
Vi har också många veganska produkter, du kan alltid ta reda på om en produkt är vegansk på produktsidan eller filtrera produkter efter 'vegan'.
På webbutik kommer du ibland att se slutsålda produkter, så att våra kunder kan lära känna utbudet bättre och fatta rätt köpbeslut.
För slutsålda produkter kan du beställa en mejlavisering när produkten är tillgänglig igen. Detta gäller inte produkter i outletsektionen, som är på utförsäljning och inte längre kommer att läggas till utbudet.
Vissa produkter kan dock vara slut i lager ofta eller under lång tid. Produkter som ofta säljs slut kan vara storsäljare och importören eller till och med tillverkaren kan helt enkelt inte alltid förse oss med en tillräcklig mängd av produkten. Vi försöker köpa in en tillräckligt stor mängd av de mest populära produkterna, men det är inte alltid möjligt.
Produkter som varit slut i lager under en längre tid beror ofta på att antingen förnyas produkten eller så är den inte tillgänglig hos den officiella importören. Yeppo & Soonsoo beställer bara produkter från pålitliga importörer, varför vi ibland får vänta längre på nästa parti.
Sverige är världsledande inom återvinning av plastförpackningar så kom ihåg att göra din del och återvinna dina produktförpackningar 💜
Alla plastförpackningar du vill slänga ska sorteras som plast, oavsett om det är hård eller mjuk plast. Plasten slänger du antingen på din närmaste återvinningsstation.
- Separera olika material och plasttyper beroende på sammansättning.
- Leta efter återvinningsinstruktioner på etiketten på plastförpackningen.
- Skölj av rester med kallt vatten för att undvika lukt.
- Ta plasten till din lokala återvinningsstation.
Min konto
Vi har gjort ändringar för att vår svenska webbutik ska kunna betjäna våra svenska kunder ännu bättre, men ett tag syns inte de gamla beställningarna på konton.
Vi ber om ursäkt för besväret.
Vi har uppdaterat hur kunderna loggar in på sina konton. Nu behöver du inget lösenord utan istället när du loggar in på ditt konto lägger du bara till din e-postadress så får du en sexsiffrig kod för att logga in på ditt konto.
Inget behov av att memorera lösenord längre!
På grund av uppdateringarna på vår svenska sajt fungerar inte äldre presentkort nödvändigtvis i den uppdaterade butiken.
Kontakta i så fall vår kundtjänst på info@yepposoonsoo.se så fixar de det åt dig.
Beställning och orderspårning
Nej, alla våra försändelser skickas från Finland, så alla tullar och skatter ingår redan i försäljningspriset.
Vårt lager packar och skickar beställningar på vardagar; Måndag till fredag. Normalt hämtas och skickas produkterna från vårt lager inom 1-2 arbetsdagar, oftast redan på beställningsdagen!
Vi meddelar alltid möjliga längre hämtningstider på vår webbutik.
Vi har flera butiker i Sverige, hitta din närmaste butik här.
Från denna sida skickar vi endast till Sverige.
Om du vill göra ett köp i ett annat land, använd landsväljaren. Vi skickar till alla EU-länder.
Ja!
Beställningar levereras inslagna i silkespapper och i miljövänliga bruna kartonger, som båda kan återvinnas som kartongavfall.
Rabattkoden skrivs in i kassan efter att informationen har matats in.
Vi lägger ut beställningsgåvor med varje beställning. Deras antal och typ varierar från kampanj till kampanj.
Vi förbehåller oss rätten att leverera beställningsgåvor med det antal som ställs in av den aktuella lagersituationen. Om kunden missbrukar beställningsgåvor som automatiskt läggs till i onlinebutikens beställning förbehåller vi oss rätten att annullera hela beställningen eller leverera endast det belopp som vi anser vara korrekt.
När din beställning lämnar vårt lager får du ett bekräftelsemeddelande, där du hittar en länk för att spåra beställningen.
Det är ofta en fördröjning när spårningshändelser uppdateras, och de första händelserna registreras i spårningen endast en dag efter att meddelandet kommer.
Du kan även spåra din beställning från transportföretagens egna spårningsportaler, såsom OmaPosti-applikationen eller genom att logga in på ditt Yeppo kundkonto. Du kan även spåra din beställning med spårningskoden som finns i fraktmeddelandet på transportföretagens egna hemsidor.
Om du inte kan hitta meddelandet om leveransbekräftelse i ditt e-postmeddelande, kom ihåg att kontrollera din skräppostmapp också.
När beställningen väl har gått tillbaka till vårt lager kan vi tyvärr inte göra något åt det. Du kan lägga en ny beställning i vår webbutik och vi återbetalar automatiskt den ursprungliga beställningen (exklusive eventuella fraktkostnader) när den returneras till vårt lager. Vi tar ut en hanteringsavgift och returfraktkostnad på 150 kr för returförsändelser.
Vi beklagar vårt misstag! Skicka en e-post till info@yepposoonsoo.se.
Lägg till ditt beställningsnummer och en beskrivning av felet eller bristen i ditt meddelande, så åtgärdar vi situationen så snabbt som möjligt.
Returnerar
När du har fått orderbekräftelsen kommer vårt lager att börja behandla din beställning direkt. Av denna anledning kan ändringar inte göras i beställningar efter att du har slutfört köpprocessen och fått orderbekräftelsen.
Detta gäller även ändringar av hämtningsställen, så var försiktig när du gör din beställning att du väljer det hämtningsställe som är bäst för dig, eftersom vi inte kan ändra dem i efterhand. Vi kan inte påverka det om det valda uthämtningsstället är fullt och transportföretaget måste leverera paketet till ett ersättningsställe.
Oöppnade (förpackningen ska också vara oöppnad) och oanvända varor har 14 dagars returrätt (exkl. smycken). Kolla in vår returpolicy.
När du vill returnera din beställning, kontakta vår kundtjänst info@yepposoonsoo.se. Vi skickar dig en returkod med vilken du kan returnera din försändelse. Om du har hämtat ut din beställning från Yeppos tegelbutik måste du lämna tillbaka den till butiken.
För alla returer som görs via post debiterar vi 80 kr hanteringskostnader. Produkter kan också returneras kostnadsfritt till vilken Yeppo-butik som helst. Utöver de eventuella returkostnaderna kommer vi att debitera de ursprungliga leveranskostnaderna om den eventuella gratisleveransgränsen inte längre uppfylls efter returen. Det gäller även returer till butik.
Du får pengarna för returen 14 dagar efter att vi har tagit emot din retur.
Observera att för en normal retur (inte en defekt produkt) drar vi av returkostnaderna och eventuell originalfrakt kostar. Läs mer om returpolicyer på sidan Leveranser och returer.
Kontakta oss
Vår kundtjänst svarar på alla frågor via mail på info@yepposoonsoo.se.
Kundtjänst svarar på meddelanden måndag till fredag mellan 7-16 svensk tid.