Leverans och retur
Fri frakt och snabb leverans! Du kan se de alla aktuella leveranspriserna nedan och i kassan.
FRI FRAKT för beställningar över 700 kr
FRAKT MED UPPHÄMNTNING 69 kr
BERÄKNAD LEVERANS 2-4 arbetsdagar
Leveranspris
Frakt med upphämtning 69 kr - gratis för beställningar över 700 kr*
Hemleverans 69 kr - gratis för beställningar över 135 kr*
Leveransföretag Postnord
*Efter rabatter
Observera att värdet på presentkorten inte överensstämmer med det lägsta beställningsbelopp som ger dig rätt till fri leverans. Det vill säga om du beställer både presentkort och produkter, se till att värdet på produkterna är mer än 700 kr, om du vill ha fri frakt för din beställning. Detta eftersom presentkort alltid levereras elektroniskt och inte är fysiska produkter.
Leveranstid
Fraktbolagets leveranstid till avhämtningsstället eller mottagarens adress beror på valt fraktbolag och leveranssätt.
Postnord vanligtvis 2-4 arbetsdagar
Transporttidsuppskattningen beräknas från den dag leveransen lämnat vårt lager. Transportföretagen ansvarar för transportföretagens leveranstider.
Produkthämtningstid på vårt lager
Alla beställningar hämtas och skickas från vårt lager normalt inom
två arbetsdagar.
*Under stora kampanjer, t.ex. Everything -XX% och Black Friday, kan hämtningstiderna bli längre.
Övervakning av transportföretag
Du kan spåra din beställning från e-postbekräftelsens spårning eller genom att logga in på ditt konto.
Postnord: Spårning
Skatter och tullar
Beställningar som levereras till EU-regionen inkluderar alla skatter och avgifter. Beställningar levereras med levererad tullbetald (DDP).
Retur
Om du vill returnera din beställning helt eller delvis måste du meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit produkterna. Du kan göra en returanmälan genom att skicka ett e-postmeddelande till info@yepposoonsoo.se. Alternativt kan du returnera produkterna direkt till vår butik.
För alla returer som görs via post tar vi alltid ut en returkostnad på 80 kr. Läs mer om returkostnader i nästa avsnitt.
Efter anmälan ska produkterna som ska returneras skickas eller levereras till vår butik utan dröjsmål, senast inom 14 dagar från returmeddelandet. Produkterna ska förpackas noggrant så att de inte skadas under transporten.
Byte och retur är möjligt när produkten är oöppnad, oanvänd och i originalförpackning. Öppnade och använda produkter kan inte returneras. Av hälso- och hygienskäl gäller inte returrätten för smycken.
Om produkten har blivit osäljbar på grund av kundens användning eller drift är kunden ansvarig för produktens fulla värde och vi drar av produktens ursprungliga pris från det belopp som ska återbetalas.
Vi behandlar returer i ankomstordning, dock senast 7 dagar efter att produkterna returnerats till vårt lager. Vi skickar ett meddelande via e-post när returen har nått oss. Vi kommer att återbetala det återbetalningsbara beloppet inom 7 dagar från det att produkterna kommit till oss med den betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga köptransaktionen, om inte annat avtalats. Beroende på tjänsteleverantör är återbetalningsfördröjningen cirka 2 dagar. Du får alltid ett meddelande från betalningsförmedlaren och oss om att pengarna har kommit tillbaka.
Returkostnader
Kostnaderna på 80 kr dras alltid av från returbeloppet för produkter som returneras per post. Inga returkostnader tas ut för returer till butik..
De ursprungliga leveranskostnaderna för beställningen kommer också att dras av om värdet på beställningen har nått gränsen för fri leverans vid beställningstillfället, men efter returen kvalificerar inte värdet på beställningen för den valda gratisleveransen. Leveranskostnader dras av enligt den ursprungliga leveransmetod som använts.
Om t.ex. värdet på din beställning har överskridit gränsen på 700 kr och du har fått fri frakt via PostNord, men efter att ha returnerat produkterna uppfyller värdet på beställningen inte längre det erforderliga minimibeloppet på 700 kr för fri hämtning punktleverans, kommer priset för PostNords hämtställsleverans, det vill säga 69 kr utöver returkostnaden på 80 kr, att dras av från det belopp som ska returneras.
Retur av lojalitetspoäng
Om kunden returnerar belöningar som lösts in med lojalitetspoäng under beställningen, såsom en produkt, presentkort, rabattkod och rabatter i SEK, omvandlas de inte tillbaka till poäng efter returen, utan poängen och förmånerna räknas som använda. Det vill säga om du har använt till exempel ett presentkort som lösts in med poäng vid beställning, men du gör en retur, kommer presentkortet du använde inte att återföras till lojalitetskontot för att användas igen.
Ej uthämtad försändelse
Kunden ska ta hänsyn till paketlagringstiderna vid utlämningsstället och leveranstiderna för hemleveranser. Om paketet inte hämtas ut inom lagringstiden, beställningen har levererats till fel adress (fel adress har angetts för beställningen) eller kunden har inte fått leveransankomstmeddelandet på grund av felaktigt inmatat telefonnummer, paketet kommer att returneras till avsändaren. Vi tar ut en leverans- och hanteringsavgift på 80 kr för ej uthämtade försändelser.
Reklamation
Om du har fått en defekt produkt, kontakta vår kundtjänst på info@yepposoonsoo.se. Anmälan om en defekt vara ska göras inom skälig tid, senast 2 månader efter mottagandet av varan.
Om paketet är skadat under transporten, kontakta fraktbolaget som levererade beställningen.
Observera att eventuell allergisk reaktion eller sensibilisering orsakad av användningen av produkten inte täcks av felansvar eller reklamationer. Alla produkter som säljs av Yeppo & Soonsoo är CPNP-godkända, vilket innebär att de uppfyller kraven i EU:s kosmetikalagstiftning.
Även om produkternas säkerhet är säkerställd, utesluter det fortfarande inte möjligheten för en individ konsumenten är allergisk eller känslig mot en ingrediens. Om du märker att produkten ger allergisymtom, rodnad eller andra symtom ska du omedelbart sluta använda den.